به گزارش روابط عمومی شهر بازی معارفی، پیامبر اسلام می‌فرمایند«الهوا والعبوا فانی اکره ان یری فی دینکم غلظة، تفریح و بازی کنید زیرا دوست ندارم در دین شما خشونتی دیده شود».(نهج الفصاحه)

 

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌فرمایند«اسباب ‌بازی رایج بچه‌های ما شده تفنگ. خب بابا، آمریکایی‌ها که پدر جدّ ما در این کارند، الان پشیمانند، در آن درمانده‌اند که چه ‌کار کنند. ما بچه‌های خودمان را که اَلَک‌دولَک بازی می‌کردند که تحرک داشت و خوب بود، گرگم‌ به هوا بازی می‌کردند که کار بسیار خوبی بود و ورزش بود و بازی و سرگرمی بود، یا این چیزی که خط کشی می‌کنند و لیِ‌لیِ می‌کنند (بازیِ بچّه‌های ما این‌ها بود) آورده‌ایم نشانده‌ایم پای اینترنت، نه تحرّک جسمی دارند، نه تحرّک روحی دارند، و ذهنشان تسخیر شده به وسیله‌ی طرف مقابل. خب بیایید بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، همین بازی‌هایی که بنده حالا اسم آوردم و ده‌تا از این قبیل بازی [که] بین بچّه‌های ما از قدیم معمول بوده را ترویج کنید؛ [این] یکی از کارها است، این‌ها را ترویج کنید».

 

شهرک معارفی(شهربازی معارفی) از دو سال پیش کار خود را به همت مؤسسه قرآن و عترت تبیان قم آغاز و در نخستین سال برنامه‌های خود را در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) شهر مقدس قم به اجرا درآورد.

 

هر چند در ایام تعطیلات عید نوروز سال 93 این شهر بازی برای نخستین بار در شهر مقدس قم برنامه اجرا کرد، ولی با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه قشر کودک و جوان روبرو شد، به گونه‌ای که در مدت 14 روز بیش از 150 هزار نفر از این شهرک معارفی بازدید کردند.

 

برگزاری چنین برنامه موفقی از سوی مؤسسه قرآن و عترت تبیان قم توجه‌ها را به خود جلب کرد، به گونه‌ای که ضمن بازدید مسؤولان کشور از جمله نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و وزیر ورزش از این شهرک معارفی، بازدید کنندگان خواستار برگزاری چنین برنامه‌های به صورت ثابت و دائم در بیشتر استان‌های کشور شدند.

 

بیان آموزه‌ها و معارف اسلام در قالب بازی و سرگرمی به گروه‌های مختلف سنی (خردسال، کودک، نوجوان و جوان) از جمله مهم‌ترین دلایل استقبال گسترده مسؤولان از چنین برنامه‌های بود.

 

در ایام تعطیلات نوروز سال 94 نیز شهرک معارفی(شهربازی معارفی) پس از برگزاری برنامه موفق سال گذشته خود در شهر مقدس قم، به درخواست مسؤولان استان بوشهر برنامه‌های خود را در شهر بوشهر برگزار می‌کند و این برای نخستین بار است که چنین شهرک معارفی در جنوب کشور دایر می‌شود.

 

امسال برنامه‌های این شهر بازی در بندر بوشهر برای چهار گروه سنی‌ (خردسال، کودک، نوجوان و جوان) برگزار می‌شود؛ برنامه‌های بخش خردسال، کودک و نوجوان در سالن آزادگان خیابان ساحلی (مجاور کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه) و بخش جوان نیز در کنار ساحل(روبروی سالن آزادگان)برگزار می‌شود.

 

کشتی حضرت نوح(ع)، استخر توپ، گوشبال، گردونه، دلقک‌های صهیونیستی، راه رسیدن، محرم نامحرم، بازی‌های رایانه‌ای، صخره نوردی، زنبور عسل، رمی جمرات، مرتبط‌ها، بازیافت، صراط و راپل از جمله غرفه‌های تشکیل دهنده این شهر بازی است.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند از پنجم تا چهاردهم فروردین ماه سال 94 از ساعت 9 تا 13 در نوبت صبح و از ساعت 17 تا 22 در نوبت عصر برای بازدید و استفاده رایگان از تمام بخش‌های (18 بازی) این فضای فرهنگی مراجعه کنند.

 

شایان ذکر است، شهر بازی معارفی به همت جمعی از فعالان فرهنگی استان بوشهر و با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم، شهرداری و شورای شهر بندر بوشهر و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر آغاز به کار کرده و آماده ارائه خدمات فرهنگی به مردم بوشهر و مسافران است.