به گزارش روابط عمومی شهربازی معارفی بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری، رییس ستاد اقامه نماز جمعه قم در بازدید از این شهربازی گفت: مسلما جای چنین شهربازی‌ در کشور خالی است.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های امام جمعه دلوار برای برپایی این شهرک معارفی یادآور شد: برنامه‌های مختلف این شهربازی می‌تواند در شکل‌دهی شخصیت خردسالان، کودکان و نوجوانان بسیار مؤثر باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با تأکید بر این‌که کودکان فطرتا به بازی و سرگرمی علاقه دارند، اظهار داشت: امروزه صنعت بازی سازی یکی از صنایع مهم جهان شده که افراد ضمن کسب درآمد به وسیله ساخت اسباب بازی‌ و بازی‌ فرهنگ خود را به دیگران القا کرده و در بعد فرهنگی شخصیت کودکان را تسخیر می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: برای نمونه شخصیت‌های همانند مرد عنکبوتی و بن تن امروز به یک برند تبدیل شده که عروسک‌ها، بازی‌ها و فیلم‌های آن ساخته و تصاویرشان بر روی لباس‌ها و کفش‌ها وجود دارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهربازی معارفی می‌تواند جرقه یک کار فرهنگی در کشور باشد، خواستار گسترش این طرح در سطح کشور شد.

 

وی تصریح کرد: هر چند این شهربازی به صورت موقت برپا می‌شود، ولی می‌توان با گسترش در شخصیت سازی کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری بیان کرد: شهربازی معارفی در تقویت بنیه اعتقادی، مذهبی و فرهنگی کودکان بسیار مؤثر خواهد بود و سبب اصلاح رفتارهای اجتماعی آن‌ها می‌شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز جمعه قم با تأکید بر این‌که با حمایت مسؤولان می‌توان این فضا را گسترش داد، یادآور شد: استقبال مردم بسیار خوب است و این فضای فرهنگی برای گسترش نیازمند حمایت مسؤولان است.