به گزارش روابط عمومی شهربازی معارفی بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه برازجان در بازدید از این شهربازی گفت: در شرایط فعلی که رسانه‌های متعددی برای تأثیرگذاری در فرهنگ‌ افراد فعالیت می‌کنند، باید افزون‌بر روش‌های سنتی از روش‌های مدرن نیز برای بیان احکام بهره برد.

 

وی افزود: هر چند بخشی از مفاهیم و آموزه‌های اسلام به صورت سنتی از سوی مساجد و مدارس برای افراد بیان می‌شود، ولی بخش دیگری از این مفاهیم باید در قالب هنر و سرگرمی برای افراد به ویژه کودکان و نوجوانان که تأثیرپذیری زیادی دارند منتقل شود.

 

امام جمعه برازجان با تأکید بر این‌که می‌توان به وسیله بازی و سرگرمی مسائل اعتقادی، تاریخی، احکام، آداب نماز، دین و مسائل اجتماعی را به افراد منتقل کرد، بیان داشت: بیان معارف دین در قالب بازی و سرگرمی برای کودکان بسیار جذابیت دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی حضور روحانیان به عنوان مجریان برنامه‌ها را از امتیازات شهربازی معارفی بوشهر دانست و گفت: این شهربازی فرصت بسیار خوبی برای انس و الفت میان روحانیان و خانواده‌های که ارتباط زیادی با مساجد و روحانیت ندارند است.

 

وی تأکید کرد: در شهربازی معارفی افراد متوجه می‌شوند که روحانیان می‌تواند در برنامه‌های شادی آفرین نیز حضور داشته باشند و این تصور اشتباه که روحانیت تنها به دنبال روضه خوانی و مرثیه سرایی است و با نسل جوان ارتباط ندارد از ذهنیت آنها پاک می‌شود.

 

امام جمعه برازجان یادآور شد: البته ذکر توسل، دعا و روضه خوانی نیز باید باشد، ولی در این شهربازی افراد متوجه می‌شوند که اسلام مخالف شادی سالم و مشروع نیست و حتی برنامه‌های شادی آفرین برای عرضه دارد.

 

وی ادامه داد: شهربازی معارفی در حقیقت نقض کننده ادعای افرادی است که از روی عناد می‌گویند اسلام دین افسردگی است و با چنین اقداماتی می‌توان تبلیغات منفی آنها درباره این‌که اسلام و روحانیت مخالف شادی است را خنثی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با تأکید بر این‌که اسلام با شادی مشروع موافق است، اذعان داشت: در این شهربازی معارف دینی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی در قالب هنر به افراد بیان می‌شود.

 

وی همچنین استقبال خانواده‌ها را از دلایل موفقیت شهربازی معارفی دانست و بیان کرد: افراد در این شهربازی ضمن آشنایی با مفاهیم قرآن و عترت، متوجه می‌شوند که روحانیت افزون‌بر هدایت افراد در مسائل اخروی، می‌تواند یک فضای شاد سالم و مشروعی را برای آنها فراهم کند.

 

امام جمعه برازجان ضمن تشکر از مسؤولان استان بوشهر و مؤسسه قرآن و عترت تبیان قم برای برپایی شهربازی معارفی گفت: این شهربازی معارفی می‌تواند الگوی مناسبی برای طراحی شهربازی اسلامی باشد که مسؤولان، نهادهای فرهنگی و دولتمردان باید از این کار حمایت و پشتیبانی کنند.

 

وی افزود: شهربازی معارفی را می‌توان افزون‌بر برپایی در تعطیلات در ایام تحصیل نیز راه اندازی کرد؛ این برنامه در طول سال برای اقشار مختلف از کودکان دبستان تا نوجوانان دبیرستان قابل اجرا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به این‌که نهادهای همانند شهرداری متولی مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: می‌توان هزینه‌های هنگفتی که در زمینه‌ها مختلف صرف می‌شود را به سمت ایجاد برنامه‌های شاد و سالم گسیل کرد.

 

وی تصریح کرد: البته برپایی شهربازی معارفی یک کار هنری و مهارتی است که افرادی باید در این زمینه تربیت شوند؛ این‌گونه کارها نیازمند حمایت مسؤولان شهر به ویژه شهرداری و شورای شهر است؛ چرا که سبب سالم سازی جامعه و خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.