به گزارش روابط عمومی شهربازی معارفی بوشهر، سید علی هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در بازدید از این شهربازی ضمن تقدیر از زحمات همه دست‌اندرکاران گفت: بنده وظیفه خود می‌دانم که صمیمانه از این اندیشه بسیار معنوی و تأثیرگذار تقدیر کنم.

 

هاشمی تأکید کرد: آنچه بنده به صورت‌های مختلف همانند پیامک از شهربازی معارفی بوشهر مطلع شده بودم با آنچه امروز مشاهده کردم بسیار متفاوت بود، کار ارزشمند و خوبی در اینجا صورت گرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یکی از امتیازات مهم شهربازی معارفی بوشهر را یادگیری آموزه‌ها و معارف دین در مدت زمان کوتاه عنوان کرد و یادآور شد: آنچه یک نوجوان باید سال‌ها با حضور در کلاس درس بیاموزد، در شهربازی معارفی در مدت زمان بسیار اندکی می‌آموزد.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهربازی معارفی افراد یک دوره با توحید و تکالیف الهی به صورت سمعی، بصری و عملی آشنا می‌شوند؛ همچنین شناخت کاملی نسبت به دشمن درون یعنی هوای نفس و دشمن بیرون یعنی سران استکبار پیدا می‌کنند و متوجه می‌شوند که می‌توانند با این‌ها به صورت عملی مبارزه کنند.

 

هاشمی همچنین خواستار اطلاع رسانی مناسبی درباره شهربازی معارفی بوشهر شد و گفت: در صورت اطلاع رسانی مناسب مسلما مردم ولایتمدار بوشهر از این فرصت هر چند کوتاه نهایت بهره را خواهند برد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نهادینه شدن اندیشه الهی را از دیگر امتیازات شهربازی معارفی بوشهر دانست و تأکید کرد: بدون تردید تأثیرگذاری این شهربازی در اندیشه الهی افراد به ویژه جوانان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهربازی معارفی را الگوی مناسبی برای طراحی شهربازی اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: خانواده‌ها، جوانان، نوجوانان و کودکان با مشاهده این فضا خود از مسؤولان مطالبه‌گر خواهند شد.

 

هاشمی یادآور شد: مسؤولان نیز باید در این زمینه پیشگام شده و بخشی از اعتبارات فرهنگی استان بوشهر را به راه‌اندازی شهربازی معارفی اختصاص دهند که این کار را استاندار محترم می‌توانند برای استان انجام دهند.